Wednesday, April 13, 2011

Susu ILHAM

Assalamualaikum warah matullah,
Dear Lovely Ladies/ Mummies/everybody,
Just nak share satu produk susu tepung yang bagi saya sangat bagus dan sayang nak simpan sorang2.Excited sangat dengan produk yang satu ni!! Pernah dengar tentang Susu ILHAM?
Susu ILHAM ni diformulakan bersama makanan sunnah i.e. kurma dan kismis serta ginkgo biloba dan maca..semuanya merupakan buah/herba yang sangat berkhasiat.Susu ni jugak menggunakan kaedah pengilangan secara Islamik (Islamic Manufacturing Practice) yang dilengkapkan dengan terapi bacaan 30 juzuk Al Quran..untuk maklumat lanjut boleh buka website dia ye,www.ilham4u.com :) Sejak first time baca pasal produk IMP dalam satu majalah sebelum ni, saya selalu cuba nak cari produk2 IMP sebab sgt appreciate cara pembuatannya yang kelihatan agak `impossible' i.e. semua staff solat 5 waktu, baca doa dan ambil wudhu' sebelum manufacture,staf tak bercampur lelaki/perempuan, etc tapi berjaya dilakukan.
Alhamdulillah last week saya sempat pergi ke MIHAS untuk berjumpa sendiri dengan Pengarah Urusan Ebunda Sdn Bhd (pengeluar Susu ILHAM) Pn Sofiyyah Arshaf untuk mengetahui lebih lanjut tentang produk ni. Saya turut mencuba susu nie walaupun di kotaknya tertulis untuk 4-7 tahun.Rasanya memang sedap! Rupanya susu ini boleh diminum oleh pelbagai peringkat usia, bukan sampai umur 7 tahun jer.. Untuk next batch mungkin mereka akan improve kotaknya menjadi `untuk 4 tahun ke atas'. Jadi instead of minum Anlene/HiGoat/Dutch Lady hari2, sekarang saya dah minum susu ILHAM J
Selain anak2, orang dewasa pun boleh minum tau, especially untuk pregnant ladies(ada kismis, badam & kurma untuk kesihatan ibu & perkembangan baby), breastfeeding mommies (sebab kurma boleh banyakkan susu) dan juga para penggemar susu seisi keluarga (Hehe kecuali untuk baby bawah setahun tak boleh ye, sebab kita sokong susu ibu :). Psst... salah satu kandungan susu ni adalah Maca.. boleh surf internet tengok khasiat Maca antaranya adalah meningkatkan kesuburan :) Mungkin boleh berikhtiar juga dengan cara ni kan?
Ramai jugak university students and even non-Muslims parents yang beli susu ni sebab khasiatnya yang banyak. Selain untuk jaga kesihatan kita juga boleh niatkan untuk mengikut makanan sunnah Rasulullah s.a.w. Mungkin immediate impact(nak anak terus mendengar kata, duduk diam2 dengar je cakap ibu, etc) itu bukanlah priority tetapi keberkatan makanan sunnah dan terapi Al Quran itu lebih perlu bukan? :)
If interested, me n my friend pun jadi dealer utk produk nie..(ok sangat excited sampai jadi dealer terus!!hehe) introductory offer as below :
1) 1 kotak : RM48.90 (harga pasaran)
2) 2 kotak ke atas : RM47.00 sekotak
3) 5 kotak ke atas : RM45.00 sekotak
(introductory offer sampai hujung bulan nie je… J)
FYI ada 3 jenis susu ILHAM (semuanya 1 size je, 650g/box) :
1) untuk 1-3 tahun
2) untuk 4-7 tahun (4 years above)- VANILLA
3) untuk 4-7 tahun (4 years above)- COKLAT
Free delivery (COD) in KLCC, Datuk Keramat dan Taman Melati area :) 
Towards healthy and sunnah-aligned lifestyle :)

*updated in 2013 - sorry I need to say that I did not restock Susu Ilham for quite some time due to some reason.. while you may contact other reseller or get it from the HQ itself. Sorry for inconvenience and keep on supporting the product

No comments: