Friday, November 27, 2009

Pre-wed memoir#3-Wedding gift

This is a note I wrote in my fb page this morning.

(this post is strictly for BFFs,best friends,good friends and everything in between.No room for judging whatsoever please)

Lately ramai orang tanye pasal ape wedding gift yg i nak.Based on several conversation previously, me and my friends agreed that despite adab org melayu yang pemalu dan tak meminta2, bakal2 pengantin kalau boleh specify kan apa yg dihajati supaye tak dapat hadiah yang same berdozen2 last2 semak kat stor atau bungkus balik bagi kat kawan lain (eh ni org cakap la, tak tau betul ke tak.huhu tapi agak kurang bermoral:P)Jadi setelah ditimbang2 tara I will list down beberapa items yang i `tak perlu' (sebab dah ade/mmg tak perlu, tapi sekiranya I still dapat I masih menerima dengan senang hati):

Wedding gift yang I TAK PERLU:
1. Steam Iron
2. Set pinggan mangkuk (tapi kalau nak bagi Corelle I nakkkk! hahaa)
3. Rice cooker
4. Peti ais (macam lah ade org nk bagi kan.haha)
5. Laptop/blackberry/tv (hahah ape ni perasan)
6.Towel mandi
7. Kettle plastik (kalo Tefal nak! i prefer metal electric kettle though)
8. Pasu bunga/bunga hiasan/teddy bear
9. Coffee maker
10. Sandwich maker
11.Kuali (kalo maxim n tefal ok kot..the non stick range)

Hmm basically tu je kot.Kiranya I still need most of home appliances as I am not buying anything for the new home yet..saje pas kawin baru nak cari.Nevertheless, your presence is the most important thing for my wedding :) love lots and see you ;)

No comments: